ماشینفو

اطلاعات و معرفی خودرو های ایرانی، چینی و خارجی

ماشینفو

اطلاعات و معرفی خودرو های ایرانی، چینی و خارجی

نگاهی به برلیانس h330 و بررسی این اتومبیل

سلام در این مطلب از مجله ماشینفو  نگاهی به خودرو برلیانس h330 خواهیم داشت. 

بعد از عبور از خودرو های لوکسی همچون بنز slk و پورشه باکستر، بد نیست نگاهی به خودرو های ایرانی هم داشته باشیم که طرفداران نسبتا زیادی دارد و با توجه به قدرت خرید کمتر شده مردم ایران، بیشتر افراد به سمت آن ها می روند. 

خودرو های برلیانس همگی از این سبک اتومبیل ها هستند و مدل ههای: 

  • برلیانس h330
  • برلیانس h320
  • برلیانس h230
  • برلیانس h220

همگی بدلیل ویژگی اصلی شان که زیبایی ظاهری است، تقریبا از نظر فروش خودرو های موفقی به حساب می آیند. گرچه رقابت تنگاتنگی میان آن ها با خودرو هایی مثل دنا و اچ سی کراس وجود دارد. 

به هر حال گفتیم بد نیست که اشاره ای به برلیانس ها هم داشته باشیم و جدا از مسائل ظاهری این خودرو ها را از نظر فنی هم بررسی کنیم. 


مشخصات و ویژگی های برلیانس h330


برلیانس H330 یک سدان شهری از خودرو سازی چینی برلیانس می باشد. این خودرو محصول مشترک سایپا و برلیانس ( شریک تجاری BMW) است، به همین دلیل در طراحی خودوری برلیانس از طراحی خودروی بی ام و الهام گرفته شده است. H330 یک سدان شهری با موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم موتور ۱۴۹۸ می باشد. قدرت خروجی این موتور برابر با ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور می باشد که برای یک سدان شهری مناسب ولی بطور کلی نسبتا ضعیف می باشد.


حداکثر سرعت خودروی برلیانس H330 در نوع گیربکس اتوماتیک برابر با ۱۷۰ کیلومتر می باشد. همچنین مصرف سوخت این خودرو برابر با ۶٫۴ لیتر در نوع دستی و در نوع خودرکار برابر با ۶٫۷ لیتر می باشد. امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو در نوع گیربکس اتومات به شرح ذیل می باشد: ترمز های جلو عقب دیسکی از نوع ABS , EBD، کیسه هوا برای کلیه سرنشنان ،تهویه مطبوع اتواتیک ،سانروف،صندلی برقی راننده،سنسور پارک دنده عقب ،بسته شدن پجره بوسیله ریموت،دکمه استارت،سیستم صورت حرفه ای با ۶ بلند گو.


خودروی برلیانس H330 با توجه به حجم کم موتور خودرویی مناسب جهت تردد در سطح شهر می باشد ولی این خودرو برای جاده های برون شهری و بخصوص کوهستانی کمی ضعیف می باشد. طراحی این خودرو در این سطح زیبا و مهیج می باشد ولی کیفیت متریال بکار رفته در داخل و خارج این خودرو مانند همتایان چینی خود دارای کیفیت نسبتا پایین می باشد. خودروی برلیانس H330 برای مصرف کنندگان ایرانی گزینه مناسبی به نظر می رسد زیرا خودرویی با گیربکس اتوماتیک و امکانات کامل با این رنج قیمت در بازار کشور موجود نمی باشد.


این روزها آتش رقابت میان خودروهای سگمنت C در بازار کشورمان زبانه می کشد و ورود عضوی جدید به نام برلیانس H330، انتخاب میان سدان‌های متوسط چینی را سخت‌تر از قبل کرده است. برلیانس یکی از برندهای نسبتا مشهور صنعت خودروسازی چین به شمار می‌رود و چیزی که موجب تمایز آن با سایر برندهای چینی شده، شریک آلمانی‌اش یعنی ب ام و است که ظاهرا بخشی از تجربیاتش را در ساخت این محصول به خودروساز چینی منتقل کرده است، اما سندی برای این ادعا به خصوص در زمینه اشتراک گذاری دانش فنی وجود ندارد.


در طراحی این مدل از ب ام سری ۱ الهام گرفته شده و با نگاهی دقیق به طراحی بدنه‌اش، به خوبی می‌توان به رابطه‌اش با شریک باواریایی پی برد. طراحی بدنه فراتر از آن چیزی است که از یک خودروی چینی انتظار دارید. خطوط روی بدنه به خوبی با یکدیگر هماهنگ هستند و برجستگی روی گلگیرها باعث شده تا ابهت بدنه بیشتر به چشم بیاید.

مواردی نظیر مه شکن‌های جلو و سانروف (در نمونه فول آپشن)، ظاهر مدل اتوماتیک فول آپشن را از مدل پایه مجزا می‌کنند. همچنین استفاده از رینگ‌های ۱۵ اینچی اسپرت نیز به زیبایی هر چه بیشتر ترکیب ظاهری برلیانس کمک شایانی کرده است.


البته اگر کمی نکته سنج باشید، مقداری بلاتکلیفی را نیز در ظاهر برلیانس مشاهده خواهید کرد. برای مثال تناسب چندانی بین چراغ های جلو و عقب دیده نمی شود. همچنین می‌توان از کیفیت قطعات نقره‌ای رنگ روی بدنه نیز ایراد گرفت.
علی‌رغم ابعاد جمع و جور بدنه نسبت به رقبایی همچون جک J5 و جیلی امگرند EC7 که باعث شده هدایت و پارک کردن برلیانس در شهرهای شلوغ آسان شود، فضای کابین جادار و راحت است و از نظر فضای کابین، می‌توان برلیانس سدانی در حد و اندازه تندر ۹۰ و ۲۰۶ اس دی در نظر گرفت که برای پاسخگوی نیازهای یک خانواده ۳،۴ نفره است.
نخستین چیزی که هنگام ورود به کابین برلیانس جلب توجه می‌کند، رنگ بندی گرم کابین و جذابیت ترکیب دو رنگ کنسول جلو و پنل درهاست که حال و هوای خودروهای گران قیمت‌تر را تداعی می‌کند، اما صندلی‌های بر خلاف جک و جیلی فاقد روکش چرمی هستند و کیفیت پوشش آن‌ها برای خودرویی با قیمت بالای ۵۰ میلیون تومان معمولی به نظر می‌رسد.
البته ایرادی به راحتی صندلی‌ها وارد نیست و فضای پا و سر ننسبتا مناسبی دارند. علاوه بر این‌ که صندلی‌ها به خوبی سرنشینان را در بر می‌گیرند و از حرکت اضافی بدنشان جلوگیری می‌کنند، جنس نرم و راحت آن‌ها باعث شده تا در مسافرت‌های طولانی راحتی سرنشینان را مهیا کنند. صندلی راننده در ۸ جهت تنظیم می‌شود و موقعیت قرارگیری راننده در برلیانس نسبت به جک و جیلی اسپرت‌تر است.
کیفیت کلی مونتاژ و متریال کابین چندان جالب نیست. خصوصا وقتی یاد قیمت حدود ۵۰ میلیونی این خودرو می‌افتید. چرا که در کابین جک J5 که قیمتی نزدیک به برلیانس دارد، کیفیت متریال استفاده شده به مراتب دلچسب‌تر است.

لوازم یدکی برلیانس h330

برای خرید لوازم یدکی h330 پیشنهاد می کنم به یکی از معتبر ترین وب سایت های ارائه کننده قطعات یدکی در بازار تهران مراجعه کنید که خریدی مطمئن و بدون واسطه داشته باشید. 
امکان دسترسی به این سایت با لینک لوازم یدکی برلیانس h330 برای شما مقدور است.

ادامه بررسی برلیانس h330

سیستم تهویه در مدل اتوماتیک فول آپشن، به صورت خودکار قابل تنظیم است و پس از چند دقیقه فعالیت، قدرت واقعی خود را به نمایش می‌گذارد و از این نظر یکی از بهترین‌ها در مقایسه با رقبایش به شمار می‌رود.
مشکل اینجاست که اگر به خاطر کندی گیرباکس و کشش پایین، انتخاب مدل اتوماتیک چندان توصیه نمی شود و در صورت صرف نظر از انتخاب مدل اتوماتیک، از آپشن‌هایی نظیر سانروف، تهویه اتوماتیک و حتی آیینه‌های جانبی برقی نیز بی نصیب می‌مانید. آن هم در شرایطی که آینه های برقی و تهویه اتوماتیک، حتی در پژو ۲۰۶ ۳۷ میلیونی نیز موجود است!

پیشرانه استفاده شده در برلیانس، حجم و قدرت کمتری نسبت به رقبایی نظیر جک J5 و جیلی EC7 دارد. یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر که قادر است ۱۰۳ اسب بخار نیرو در دور ۵۸۰۰ تولید کند. شاید با توجه به قدرت نه چندان بالای پیشرانه نتوانید خودروهای هم کلاس را در جاده‌ها جا بگذارید. اما مصرف پایین و کم سر و صدا بودن نسبی پیشرانه، در مسیرهای شهری جزو نقاط قوت این بخش به نظر می رسد.

اگر به دنبال کمی قدرت موتور و هیجان در شتاب گیری هستید، بهتر است جک J5 را مد نظر قرار دهید. برلیانس با دو گیرباکس اتوماتیک و دستی در کشور عرضه شده است. نمونه اتوماتیک از یک گیرباکس ۵ سرعته تیپ ترونیک بهره می‌برد و مصرف سوختش حدود ۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

در رانندگی با نسخه اتوماتیک به دلیل تعویض دنده‌ها در دورهای پایین، دور خودرو در سربالایی‌ها افت می‌کند و رمق پیمودن شیب‌های نچندان تند را از برلیانس می گیرد. اما در حالت دستی (رانندگی در حالت تیپ ترونیک) دور موتور بالاتر نگه داشته می‌شود و نکته مثبت دیگر اینکه بیشینه گشتاور ۱۳۸ نیوتون متری در دور نه چندان بالای ۳۸۰۰ به محور جلو منتقل می‌شود.
یکی از مهم‌ترین نقاط قوت برلیانس نسبت به رقبای خود، فرمان پذیری خوب و هندلینگ مناسب است.در پیچ‌های تند و فرمان دادن‌های ناگهانی،هندلینگ برلیانس قابل پیش بینی است و از این نظر کلاس بالاتری نسبت به اکثر خودروهای این محدوده قیمت دارد.
تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع بازوهای نیمه دنباله ای به همراه محور پیچشی است و حتی در مسیرهای ناهموار نیز تنش‌های وارد شده به چرخ‌ها را به کابین منتقل نمی‌کند.
صندوق بار ۴۶۰ لیتری برلیانس به خوبی نیازهای مسافرتی سرنشینان را پاسخ می‌دهد و باک ۵۵ لیتری‌اش باعث شده تا پای مالکش کمتر به پمپ بنزین باز شود.

منبع:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد